Optimaliseer je werkplek

Sinds de coronatijd is voor veel bedrijven thuis werken de norm geworden. Zelfs nu iedereen weer terug naar kantoor kan gaan om te werken, kiezen toch veel mensen ervoor om thuis te blijven werken. Sommige kiezen in dit geval voor een virtueel kantoor in Amsterdam, zodat ze toch nog een professionele uitstraling kunnen behouden, terwijl ze vanuit thuis werken. Maar dan moet je wel een fijne werkplek hebben. Hiervoor is het fijn om je werkplek te optimaliseren. Dit kun je op verschillende manieren doen. Een ergonomische bureaustoel of de daglichtlamp kunnen hierbij al een groot verschil maken. We gaan je vertellen wat je nog meer kunt doen om je werkplek te optimaliseren.

Je werkplek optimaliseren

Als je een fijne werkplek wilt creëren, begin je volgens www.amsterdamcoworking.nl bij de basis van je werkplek. Deze basis bestaat natuurlijk uit een goed bureau en een fijne stoel. Veel mensen kiezen hierbij voor een bureau dat je in hoogte kunt verstellen. Met zo’n bureau kun je zowel zittend als staand werken. Staand werken biedt ook veel voordelen. Zo kan het bijvoorbeeld zorgen dat je minder snel rugklachten krijgt. Om rugklachten verder te voorkomen is een goede ergonomisch bureaustoel ook geen overbodige luxe. Een ergonomische bureaustoel kun je afstellen op je eigen ideale hoogte, zodat je de beste houding aan kunt nemen tijdens het werken. Dit zal ook voorkomen dat je last krijgt van je rug door het lange zitten achter een bureau. Een ergonomische bureaustoel kan dan ook zeker niet ontbreken in de basis van je werkplek.

Goede verlichting

Ook al wordt er vaak thuis gewerkt achter de computer, is toch goede verlichting erg belangrijk bij je thuis werkplek. Als de verlichting bij je werkplek niet goed of te weinig is, is de kans groot dat je snel last van je ogen krijgt. Je kunt sneller vermoeid raken en je focus snel verliezen. Door bijvoorbeeld een daglichtlamp bij je werkplek te plaatsen, zul je je een stuk beter concentreren. Het zal er voor zorgen dat je minder snel vermoeid raakt en ook dat je natuurlijk alles goed kunt zien tijdens het werken.

De indeling van je bureau

Als je een goede basis hebt, met een goed bureau, een stoel en de juiste verlichting, kom je al een heel eind. Tijd om aan het werk te gaan. Tijdens het werken kan het bij sommige banen al snel onoverzichtelijk worden op je bureau. Zeker wanneer je veel papierwerk gebruikt tijdens het werken.  Hierbij is het aan te raden om een goed systeem te gebruiken voor je papierwerk. Maak een indeling op je bureau die het best voor jou werkt. Plaats bijvoorbeeld je accessoires, zoals pennenbakje en nietmachine naast je computerscherm, het papierwerk wat je nog moet verwerken rechts van je en je verwerkte papierwerk links. Zo houd je het overzicht wat je al gedaan hebt en wat je nog moet doen. Zo voorkom je dat je het overzicht kwijt raakt. Ben jij nog op zoek naar de juiste spullen, advies of naar een virtuele werkplek? Google is je beste vriend, want online zijn er genoeg aanbieders te vinden!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *