Het uitbesteden van jouw administratie

Het doen van de administratie en boekhouding is vast niet iets waar je naar uit kijkt als je een eigen onderneming begint. Gelukkig is hier een oplossing voor: je kunt je administratie namelijk ook uitbesteden. Lees hier alles over het uitbesteden van jouw administratie.

Je administratie is een belangrijk onderdeel van je onderneming. Heb je jouw administratie allemaal niet goed op orde? Dit kan leiden tot boetes van de belastingdienst. Je administratie is namelijk ook van belang voor de jaarlijkse belastingaangifte. Het is dus zeer belangrijk dat alle administratie overzichtelijk en netjes bijgehouden wordt. Ook wanneer je ergens tegenaan loopt op financieel gebied is het handig als alles duidelijk is bijgehouden, van loonadministratie tot facturen.

Jouw administratie laten doen

De administratie is toch best een tijdrovend klusje en het is ook zeker niet iedereen zijn of haar lievelingstaak. Daarom is het voor velen een goede keus om het uit te besteden. Natuurlijk is dit geen verplichting, in principe kun je alles gewoon zelf bijhouden. Het kan in sommige gevallen echter erg nuttig zijn om het uit te besteden. Ga op zoek naar een passende accountant bij een accountantskantoor.

Er zitten diverse voordelen aan het laten doen van je boekhouding. Zo is het eerste voordeel dat je zeker weet dat alles goed bijgehouden wordt. Een boekhouder of accountant weet namelijk precies wat hij of zij doet. Verder is het fijn dat jij zelf in principe niks hoeft te weten over boekhouding. Natuurlijk is het fijn om af en toe mee te kunnen kijken en te begrijpen hoe het in elkaar zit, maar je kan het volledig overlaten aan de accountant. Die weet alle regels en wetten met betrekking tot boekhouding. Het scheelt je enorm veel tijd als je de boekhouding niet zelf hoeft te doen. Heb je het vaak druk, en heb je weinig tijd over om met andere dingen bezig te gaan? Waarschijnlijk is het een beter idee om de boekhouding uit te besteden.

Boekhouding zelf doen

Wil je de boekhouding toch zelf bijhouden? Zorg er dan voor dat je de volgende dingen goed bewaart: verkoop- en inkoopfacturen, bonnen, bankafschriften, offertes, contracten, urenregistratie, reiskosten, belastingaanslagen, rittenadministratie, agenda en personeelsadministratie. Houd er wel rekening mee dat er erg veel werk is om alles over administratie en boekhouding uit te zoeken wanneer je hiermee gaat beginnen.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *